vrijdag 22 januari 2016

Wandel 1000 kilometer in 2016


                   

Zo'n 2 weken geleden heeft Bregje, blogster en wandelvrouw, me toegevoegd aan de Facebook groep: 'Wandel 1000 kilometer in 2016'.

Nu houd ik wel van een uitdaging. Maar ik leg me niet graag vast. 'Moeten' verlamd me. Hoe ga ik hier dan mee om? Ik besloot mee te doen door gewoon mijn eigen wandelingen te maken. Aan het einde van dit jaar zie ik wel hoeveel kilometers ik gelopen heb.

Het blijkt enorm inspirerend en stimulerend om verhalen van de groepsleden te lezen, de schitterende foto's te bekijken en me te verbazen over hoeveel kilometers er door de vele wandelaars gelopen worden.

Nieuwsgierig naar mijn eigen wandelgedrag ben ik overstag gegaan, heb een app geïnstalleerd en mijn 4 'standaardrondjes' vanuit huis in kaart gebracht. Totale afstand: 19.82 kilometer. Haha, ik kom 180 meter te kort om een mooi rond getal neer te zetten. Die paar stappen kunnen er dan ook nog wel bij....

Ik blijk er ook een flink tempo op na te houden. Met Dinky kom ik op een gemiddelde van 6 km/u en als ik 's avonds alleen stap loop ik met ruim 6,7 km/u mijn 'bijna' 5 kilometer-rondje. Niet mis voor zo'n kleine opdonder!

Als ik terug reken heb ik vanaf 1 januari 2016 in ieder geval al 45,5 km gelopen. Met nog 945,5 km te gaan verdeeld over 49 weken zou ik 19,5 km per week dienen te lopen om deze uitdaging te volbrengen. Goh, dan hoef ik dus niets anders te doen dan mijn eigen 4 rondjes per week te lopen. Makkie toch?

Anita

2 opmerkingen:

  1. Heerlijk blog Anita! Gewoon lekker wandelen en je laten inspireren door de groep. Veel wandelplezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel Bregje, dat komt helemaal goed ;-) Jij veel succes én plezier in Egmond dit weekend!

    BeantwoordenVerwijderen